Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem znacznie częściej jest związane z koniecznością powierzenia niektórych obowiązków innym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla wielu przedsiębiorstw. Prócz tego nie każda placówka posiada w takim stopniu wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale też każdy plan działania stwarzają od podstaw. Nie inaczej dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są również regularne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i odmienne w profesjonalny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów ogólnych.